Keluarga SHATTIRS

Keluarga SHATTIRS
Assalamualaikum WBT

SHATTIRS Followers

Popular Posts

Friday, October 16, 2009

Kisah Hari Raya Pertama [Rumah Atok]


::3 Warga German datang beraya kat umah atok saya [Raya Pertama]::

Shattirs : Antara kenangan manis tahun ni beraya di tanah air ialah ketika mana hari raya pertama di rumah atok saya,kami telah didatangi oleh 3 orang warga German yang kebetulan sedang membuat kajian tentang budaya adan adat resam melayu di negeri Perak.

Banyak yang kami bincangkan mengenai adat dan resam budaya melayu.Juga tidak ketinggalan saya bertanya tentang keadaan di German dan Eropah amnya,bahasa dan budayanya.Terima kasih kepada Pakndak saya [Pensyarah] yang bertanya sama,juga tidak lupa kepada Mak Teh [Doktor]yang telah menterjemahkan untuk difahami keluarga yang lain :)

Sebenarnya banyak lagi kenangan manis saya pulang bercuti di Malaysia,tetapi cukuplah sekadar apa yang saya kongsikan disini.Harap kawan-kawan yang bertanya sudah mendapat jawapanya...

Wassalam..

Brought to you by : shattirs

No comments: