Keluarga SHATTIRS

Keluarga SHATTIRS
Assalamualaikum WBT

SHATTIRS Followers

Popular Posts

Sunday, February 17, 2008

Asal Nama Idham



Salam pembuka bicara,salam juga pemanis wacana..,rasanya agak lama penulis tidak menulis..sedangkan menulis tu kurniaan ilahi yang perlu dicambah selalu..

Ramai yang tertanya -tanya pada saya..dari mana datangnya nama Idham tu.??

Dalam Friendster..Helmi Idham Shattirs

Dalam YM ~ Helmi Idham ~

Dalam Skype.. Mohd Helmi Idham


Panjang ceritanya..saya cuba pendekkan..:

shattirs : Sebenarnya saya peminat setia Ahmad Idham (Pelakon dan Pengarah )..saya suka watak lakonan beliau dalam Drama Romeo n Juliet..kalau tak silap saya,drama tu ditayangkan masa saya tingkatan 2..yang berlatarbelakangkan suasana kota London..,sejak itu,acapkali jugak saya menonton aksi Ahmad Idham di kaca Televisyen..

Gelaran Idham ni bukannya datang dari saya ataupun direka oleh saya..ianya datang dari kawan-kawan saya..mereka kata kalau Mohd Helmi digabungkan dengan Idham,amat sedap dan menarik apabila diungkapkan dengan kata-kata..

Sejak itu,sudah sinonim nama idham dengan saya..Walaubagaimanpun,saya tetap bersyukur dengn nama yang mak saya bagi..~ Mohd Helmi ~ ( Kesabaran,kelembutan,kebijaksanaan)..

Rasa sekadar itu untuk kali ini bagi merungkaikan misteri nama Idham..

Brought to you by: shattirs

1 comment:

Anonymous said...

rupanya begitu